Geofictie Wiki
Advertisement

Kijk hier voor het nieuws van 2016 (vierde kwartaal).

Kijk hier voor het nieuws van 2017 (tweede kwartaal).

Januari[]

  • 7: De 58e AGL-Conferentie wordt te Aylesbury gehouden. De centraal-Europese staat Pannonië werd als geassocieerd lid in de liga toegelaten en Tjêl Aenman werd verkozen als directeur van het C.C.S. Jan Ylieen.
  • 11: Op de Kanaaleilanden wordt het nieuwe parlementaire jaar geopend.
  • 18: De Palaanse leider Letko vervangt van alle provincies de gouverneurs. Dit geheel in lijn met de economische en politieke hervormingen waar Letko mee begonnen is sinds zijn aantreden in december 2015. De oude gouverneurs zijn met pensioen gestuurd.
  • 28: De presentatiemaquette van de nieuwe terminal van Wellingdon International Airport is voorgesteld aan het publiek. De werken beginnen in de lente en zullen naar schatting drie jaar in beslag nemen.

Februari[]

  • 1: Vanmorgen om 10:00 uur (lokale tijd), op het Eénheidsplein in Jolka, is de 70ste verjaardag gevierd van de stichting van de volksrepubliek Palana met een grootse militaire parade en feestelijke optochten. Elk jubileumjaar worden er internationale leiders uitgenodigd, dit jaar waren onder andere de regeringleiders van China, Cuba, Kazachstan, Laos, Rusland, Vietnam en Wit-Rusland aanwezig. Uit verschillende lidstaten van de Aardse Geofictieve Liga waren er delegaties aanwezig. Aan het einde van de middag was er als afsluiting een popconcert met nationale popgroepen.

Maart[]

  • 10: De Kanaaleilandse marine maakt bekend in 2018 drie verouderde fregatten uit dienst te nemen. Eventuele geïnteresseerden kunnen zich aanmelden tot september 2018.
  • 18: De plannen voor de renovatie van de luchthaven van Wellingdon worden herzien. Na de studie van een Nederlandse wetenschapper i.v.m. ronde landingsbanen worden de mogelijkheden bekeken om dit idee toe te passen op de luchthaven van Wellingdon.
  • 25: Palana viert 100 jaar onafhankelijkheid.
Advertisement