Geofictie Wiki
Advertisement

Kijk hier voor het nieuws van 2017 (eerste kwartaal).

  • 1: Vanmorgen om 10:00 uur (lokale tijd), op het Eénheidsplein in Jolka (Palana), is de Dag van de Arbeid gevierd met een parade waaraan behalve arbeiders ook legereenheden deelnamen die o.a. produkten van de wapenindustrie lieten zien. Aan het einde van de middag was er als afsluiting een popconcert met nationale popgroepen.
  • Op 10 april besloot het Azemble Romanhe (parlement van Île de Romanhe) om de gewijzigde verdragen van Jarjana en Aralethe te ratificeren.
  • In augustus worden er in Karstonia parlementsverkiezingen gehouden en in de peilingen staat de huidige regeringspartij er tamelijk goed voor.
  • In Karstonia bereidt men zich ook voor op het vieren van 100 jaar onafhankelijkheid (op 18 december).

Mei[]

  • In Port de Boiguehenneuc, de hoofdstad van Île de Romanhe, is in het nationale museum een tentoonstelling geopend over 30 jaar AGL.
  • 14: De Kanaaleilanden vieren 200 jaar Grondwet. Het land bestaat in haar huidige vorm twee eeuwen en dat verdient een herdenking. In 1817 werden de unificatie en de grondwet uitgeroepen, een gebeurtenis die in het hele land feestelijk herdacht werd.
  • 17: Op de Kanaaleilanden wordt de A-2, de nieuwe snelweg die Port Meryton met Newcastle verbindt, opengesteld voor het verkeer.
  • 19: De Kanaaleilandse regering maakt bekend een beroep te willen doen op Pannonië om de mogelijkheden te bekijken de luchtvloot te moderniseren.

Juni[]

  • 1: De Kanaaleilandse Markiezlijke Residentie maakt bekend dat de voormalige Erfmarkies in 2016 een geslachtsverandering heeft ondergaan. De reacties zijn gemengd; morgen zal er een besloten parlementaire zitting zijn waarbij de regering en een aantal gasten zullen worden ingelicht.
Advertisement